sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Laukkaratsu reimaa!

Tänään kävin ratsastustunnilla, mutta tällä kertaa en ratsastanut Gunilla vaan Emillä. Heti kun tulin tallille huomasin että ennen meitä ratsastanut ryhmä laukkasi, ja minulla tuli sellainen "mun on pakko päästä laukkaamaan" -olo. Meidän ratsastuksenopettajamme  sanoi heti että myös me laukkaamme tänään. Minä kuvittelin että minua jännittäisi laukata mutta minä olin ihan että jess ihanaa! ja olin innoissani ottamassa Emiliä tarhasta vaikka se ei ole minun lempiponini. Emilkin ravasi innoissaan kun talutin sen talliin vaikka  se tapaa olla laiska,  innostunut mieliala oli tarttunut myös poniin.
Ensi harjasin ponin ja varustin sen.
Sitten lähdimme kentälle ja tunti alkoi.
Emil käyttäytyi tavallista reippaammin ja liikkui oikein hyvin eteenpäin , mikä oli kiva koska aikaisemmin olen saanut lähinnä "potkia" sitä eteenpäin.
hetken päästä  siirryimme raviin ja ravasimme  3-4 kierrosta kentän ympäri. Sitten aloimme tekemään pohkeenväistöjä molempiin suuntiin ravissa ja se meni oikein kivasti. Huomasin myös oman istuntani parantuneen hiukan tuon uuden liivin ansiosta , sillä on paljon parempi ratsastaa kun vanhalla.

Tämän jälkeen koitti odotettu hetki nimittäin  alettiin nostamaan laukkoja.

oli aivan ihanaa laukata! se jos joku on ratsastuksen iloa.
Tässä tulee  Vielä lopuksi  video jossa on sekä laukkaa että ravia kuvattuna.

Lopuksi kävimme vielä  maastossa  kävelemässä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!