keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

Hevoshistoriani

Heippa taas! nyt ajattelin kertoa hiukan enemmän minun vuosistani hevostyttönä ja siitä miten olemme nämä pian 3 vuotta harrastaneet ystävieni kanssa. Olen kirjoittanut saman tyylisen postauksen kauan sitten mutta minusta tuntuu että se on hiukan mitäänsanomaton ja ajattelin että voisin toteuttaa tämän idean uudestaan ja tehdä tästä postauksesta hiukan kattavamman.

Ratsastuksen aloitin vuoden 2012 marraskuussa ja Tara oli tietysti se hevonen jolla ratsastin aluksi. Ratsastin Bambilla ensimmäisen kerran liinassa varmaan joskus vuoden 2012 lopulla. En muista siitä kovinkaan paljoa ja muistikuvat ovat lähinnä se että pidin Bambia todella kauniina ja itsepäisenä ja se että pystyin samaistumaan siihen oman jääräpäisyyteni takia:)
Talvella 2013 aloitin ratsastuskoulussa ja kesällä olin tietysti siellä leirillä..
Minä leiriheppani kanssa leirikisoissa..

Kesällä2013 meillä oli paussi mutta koulun alkamisen jälkeen aloitimme uudestaan. Ratsastin silloin Bambilla koska ystäväni jalka oli ollut kipsissä ja hän ratsasti ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ja hän tarvitsi rauhallisen ja varman ratsun,eli Taran. Meillä meni Bambin kanssa hyvin ja minä tykästyin siihen sillä kerralla.

Vuoden 2013 lopulla tipuin sitten ensimmäistä kertaa hevosen selästä ja minulle iski tämä tyypillinen ratsastuskammo joka ilmeni minun kohdallani järkyttävällä etunojalla. Bambi oli se hevonen jonka kyydissä rauhoituin eniten, joskin istuin senkin kyydissä ihan järkyttävästi. Muistan oikein hyvin kuinka sekä Annika että ratsastuksenopettaja sanoivat minulle aina että minun täytyy oppia istumaan keskellä satulaa koska muuten minä tipun ihan taatusti hevosen kaulan yli nenälleni joku kerta vaikka hevonen ei tekisi paljon mitään.
Bambin kanssa maastossa talvella 2013, laatu on mitä on..

Keväällä 2014 minä koin jonkinlaisen valaistuksen ja ryhtini parani silmissä:)minusta tuntui ihan siltä että olen saanut takaisin rakkaanharrastukseni ja motivaatio edistyä oli suuri. Suurin muutos oli kuitenkin siinä että en jännittänyt hevosen selässä vaan nautin ratsastamisesta. Ratsastin paljon Bambilla silloin ja homma alkoi jollain lailla toimimaan.



Kesällä 2014 meillä oli ystäväni kanssa kaksi hevosleiriä ja minä laukkasin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan(joskin taluttajan ja liinan voimin)ja voi vitsi se oli ihanaa! toisen leirin lopulla laukkasin jopa ilman taluttajaa. Tosiaan silloin suunnittelin jo kovasti omaa blogia ja haaveilin blogista.
Minä pidin joskus tätä kuvaa suorastaan ihanteellisena, mutta nyt huoman ainakin tuhat istuntavirhettä ja ponin ilme on mitä on..
 
Syksyllä 2014 meillä oli Bambin ja Mirellan kanssa ehkä meidän tähän asti onnistunein kausi:)totuttelimme Mirellaa satulaan ja rupesimme varaamaan hiukan painoa sen selkään. Bambin kanssa laukkasimme liinassa ja treenasimme ahkerasti.
Kävimme maastossakin retkellä ja ensimmäinen kerta meni oikein hyvin. Mutta itku seuraa aina pitkästä ilosta. Marraskuussa kävimme maastossa  ja ilveksen ansiosta(hevoset pelästyivät sitä)niin me tipuimme kumpikin ystäväni kanssa satulasta.
Tämän pienen maastokommelluksen seurauksena minua rupesi taas jännittämään, toki hiukan pienimmissä määrin kun viime kerralla ja tällä kertaa se ilmeni kovalla kädellä. Sitten alkoi talvi ja teimme paljonistunta treeniä. Alkutalvesta(eli tarkemmin sanottuna suomen itsenäisyyspäivänä) perustin tämän blogin ja se on kyllä ollut ihan kiva harrastus ratsastuksen rinnalla. Treenasimme juuri edellä mainittua ongelmaa ja täytyy sanoa että ratsastukseni parani huomattavasti viime talvena ja nyt minun käteni on suhteellisen hyvä.

Meillä oli viime talvena tosi surkeat pohjat eikä kunnon ratsastamisesta meinannut tulla yhtään mitään ja aloitimme kunnon treenaamisen vasta kevään alussa ja ollaan vasta nyt päästy jollain lailla vauhtiin.
suurin saavutuksemme tänä keväänä on kyllä se että olemme päässeet ensimmäistä kertaa Mirellan selkään kaverini kanssa..
Minä innostuin muuten  taas vaihtamaan ulkoasua:)Onhan se aika vihreä mutta minun mielestäni kuitenkin kivan kesäinen. Mitä te olette siitä mieltä?
 
Meillä on nyt tiedossa kaverini kanssa kaksi kivaa viikkoa kun pääsemme hevosleireille. Ensi viikon puolella blogi saattaa siis elää aikalailla hiljaiseneloa mutta tämän viikon puolella olisi vielä yksi postaus tiedossa, ja viimeistään ensi viikon perjantaina pitäisi tulla leiristäkin juttua.. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!