perjantai 26. kesäkuuta 2015

Uusi ponituttavuus ja Ratsastusleiri!

Heippa taas pitkästä aikaa! siitä onkin jo iäisyys kun olen viimeksi tänne blogiin mitään päivitellyt.. pahoitteluni siitä. Kysymys ei kuitenkaan ole siitä että olisin lopettanut blogin pitämisen tai ratsastuksen, päinvastoin olen ollut koko tämän viikon tallilla ja ratsastanut joka päivä koska olemme olleet kaverini kanssa ratsastusleirillä. Koko viikko on ollut ihana ja olen nauttinut täysin rinnoin eikä tähän nautintoon näytä loppua tulevan kun ollaan jo ensi viikolla menossa uudestaan leirille Annikan luokse..
 Leiri alkoi siis maanantaina ja sain hoitohevosekseni Runan nimisen kivan russponitamman. Maanantaina se oli hiukan kiireinen aluksi eikä se olisi meinannut kävellä rauhassa kun talutin sen laitumelta talliin sitten mitenkään.. Runanilla on myös suuri ja pomputtava ravi pieneksi poniksi joten ensimmäinen ratsastustunti oli kuskin osalta aikamoista repeilyä mutta Tiistaina meno oli kuskinkin osalta sujuvampaa ja minä jotenkin opin istumaan siellä selässä ja kokeiltiin laukkaakin ja sekin onnistui hyvin. Keskiviikkona teinkin oman korkeusennätykseni esteillä joka ei tosiaan päätä huimaa mutta joka kuitenkin on suunnilleen 30-40cm. Keskiviikkona käytiin myös vauhdikkaalla kärrylenkillä ja laukattiin tosiaan jyrkkä ylämäki ylös ihan täydessä nelissä mutta se mäki oli kylläkin niin jyrkkä että oli pakko laukata tai ainakin ravata jotta hevoset pystyisivät vetämään kärryt mäkeä ylös(tietysti laukkaspurtilla ajoi kokeneempi ajuri kun me leiriläiset).

Torstaina hypittiin sitten hiukan esteitä ja meillä meni taas mukavasti. Hypättiin ensimmäistä kertaa laukassa ja oli kyllä tosi kivaa. Torstaina oli myös leirinäyttelyt ja pärjäsimme Runanin kanssa oikein kivasti! sijoituttiin toisiksi ja saatiin ruusuke:) arvostelussa luki että näyttelyasento oli hyvä ja käynti oli hiukan laiskaa mutta ravi oli hyvää.
Tänään meillä oli sitten leirikisat ja heti aamutallin tehtyämme suuntasimme nostamaan esteet kentälle ja sen jälkeen lähdimme treenaamaan tunnille. Treenitunnilla meillä meni ihan hyvin ja ihan hyvillä mielin odotettiin sitten kisoja. Ruuan jälkeen kävelin radan kolme kertaa ja suunnittelin mielessäni tiet, minä olen sellainen että minä saatan olla tosi tarkka jostain asioista esimerkiksi. istunnasta, teistä yms.. ja sitten minä olen kuitenkin jossain asioissa ihan sählä ja unohdan hanskat ja sen tyyliset jutut aina jonnekin(sekavaa, eikö..)
 
Tämän jälkeen lähdin varustamaan Runania ja letitin sen harjan. Aluksi veryttelimme ravissa ja käynnissä ja otimme yhden harjoitusesteen. Tämä sujui hyvin eikä mitään ongelmia ollut.
Sitten lähdettiin odottamaan vuoroamme ja poni oli kokoajan lähdössä eikä olisi millään jaksanut seistä paikoillaan.
 
odottamassa vuoroa..
 
Kun tuli meidän vuoro lähdimme radalle ja heti ensimmäiselle esteelle tuli kieltäytyminen, ei muuta kun uudestaan voltilla esteelle ja sen jälkeen tultiin hyvin yli. Seuraava este meni hyvin mutta sitä seuraavalla tuli taas kielto. Loppurata mentiin ihan hyvin ja Runan vähän laukkasikin mutta täytyy kyllä sanoa että olin aika pettynyt rataan kun meille ei noita kieltäytymisiä ole muuten ikinä tullut, pistetään se kisajännityksen piikkiin ja siihen voi kyllä pistää myös minun radanunohdukset..(tuollainen sählääjä minä juuri olen..)
Tässä radassa oli jonkun verran tosi hyviäkin juttuja esimerkiksi meidän hyppy laukassa ja muut hypyt menivät oikein hyvin mutta myös toisaalta niitä rökäletappioita.
Vaikka meidän rata nyt ei mikään hyvä ollut enkä kehtaa edes julkaista videota täällä blogissa niin meillä on ollut niin paljon onnistumisia tämän viikon aikana ettei yksi kisajännityksestä riippuva mokaaminen haittaa mitään. Olen kuitenkin tyytymätön rapaan jolla ratsastin jossain kohdissa rataa mutta kun oikein miettii niin on minun ratsastukseni mennyt paljon eteenpäin enkä tosiaankaan voi olla kovin tyytymätön jos ajattelee sitä miltä minun istuntani näytti vähän yli vuosi sitten.
näissä kuvissa satulahuopa on turhan takana mutta älkää antakaa sen häiritä.
tässä vielä pakolliset ruusukeposeeraukset..
 
poni poseeraa hyvin mutta kuski näyttää hieman tyytymättömältä suoritukseensa..
Älkää muuten antakaa kuvien hämätä, tämä on juuri sellainen postaus missä puitaan epäonnistumista mutta kuvat puhuvat jotain muuta.. mutta nämä olivat vain parhaat palat tältä päivältä ja kuten todettu niin videota en kehdannut edes julkaista.. mutta hyvin mielin olen menossa ensiviikolla taas leirille ja sieltä sitten pitäisikin tulla materiaalia jaettavaksi teillekin, heippa sinne asti!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!