lauantai 12. marraskuuta 2016

Quinto do Riacho

Heippa taas! Minä tässä jo lupailin itselleni etten päivittäisi blogia loman aikana, mutta nyt tuli kyllä aivan vastustamaton halu kirjoitella vähän tänne. Niin tässä nyt sitten istutaan hotelin aulassa kirjoittamassa blogia. Minä siis vietän perheeni kanssa parhaillaan lomaa Madeiralla, ja toisin kuin noista kuvista voisi päätellä, niin täällä paistaa aurinko täydeltä terältä ja lämpötila on melkein koko ajanollut yli+20. Ei kyllä yhtään huvittaisi palata kotiin parin päivän päästä..

Ajattelin kirjoittaa toisen postauksen tästä reissusta vasta sitten kun olen suomessa, niin että saan varmasti kaikki hienoimmat kuvat mukaan. Pääsin kuitenkin tässä pari päivää sitten levadavaellukselle hevosen selässä, ja siitä halusin tehdä ihan oman postauksen.

Olin siis bongannut jo Suomesta käsin yhden kivan tallin täältä, ja olin oikeastaan jo silloin päättänyt että aion päästä täällä ratsastamaan, vaikka mikä olisi. Täällä Madeiralla kysyimmekin sitten yhdeltä matkaoppaalta tästä asiasta, ja saimme asian hoidettua tosi kätevästi. Torstai aamuna meitä tultiin sitten hakemaan hotellilta, ja pääsimme kyydillä perille asti, ja samalla saatiin ihastella vähän maisemia. Tämä sää on kyllä tosi vaihteleva täällä. Täällä saaren eteläpuolella on tosi lämmintä, mutta kun menee tuota rannikkoa ylöspäin niin ilmasto viilenee heti. Välillä tämä tuntuu melkein suomen kesältä, vain että täällä on tietysti nyt "talvikausi" meneillään. Täällä on varmasti kesällä ihan todella lämmintä;)

Perillä minä sain heti kuulla minkä hevosen saisin, ja sain heti nähdäkin sen. Minun hevoseni nimi oli Vivaldi, ja se taisi olla koko paikan pienin hevonen. Kaikki hevoset oli jo satuloitu valmiiksi, joten saimme aloittaa vaelluksen heti. Hiukan minä tosin vierastin ajatusta siitä että joku muu on satuloinut hevosen minulle, kun olisin itsekin voinut sen ihan hyvin tehdä.

Aluksi pääsimme kentälle aloittamaan ratsastusta. Ohjaaja sanoi minulle heti että Vivaldin kanssa pitäisi olla tarkkana, ja minähän sitten olin sitä parhaani mukaan. Ei meillä mitään ongelmia kuitenkaan ollut, ja vaellus alkoi ihan lyhyen kentällä ratsastuksen jälkeen.
Muun muassa tällaisissa maisemissa päästiin ratsastamaan..

Maastot joissa ratsastimme olivat myös todella vaihtelevia. Suurimman osan matkasta kävelimme kuitenkin levadoja pitkin, ja maisemat olivat hyvin erilaiset kuin Suomessa.Välillä oli kuitenkin sellaisia kohtia, jotka näyttivät melkein suomalaisilta metsiltä. Korkeuserot ovat kuitenkin täällä aivan eri luokkaa, ja monta kertaa ratsastimme todella jyrkkiä mäkiä ylös tai alas. Välillä oikein hirvitti tietyt nousut ja laskut, mutta yritin vain sanoa itselleni että nämä hevoset kyllä ovat tottuneita tähän.. Kerran tämän matkan aikana näimme jopa pienen vesiputouksen. Vuoretkin olivat aivan ihanan näköisiä kun niitä näki vähän eri perspektiivistä kuin tavallisesti, kun oltiin itsekin sen verran korkealla. En välillä voinut olla ajattelematta että Bambi siellä kotisuomessa varmasti pitäisi näitä maastoja aika jänninä;).

Täytyy kyllä sanoa että tämä oli ehkä yksi elämäni parhaista kokemuksista. Maisemat olivat tosiaan aivan ihanat, ja Vivaldinkin kanssa tultiin lopuksi ihan hyvin toimeen. Tämä oli aivan ehdottomasti yksi asia, joka oli aivan pakko saada kokea tämän matkan aikana.

1. Oli varmasti ikimuistoinen ratsastus. Kiva että kirjoitit siitä!

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!