perjantai 3. huhtikuuta 2015

Viikon blogihaaste

osallistumaan pääset täältä.
 
Pitkästä aikaa innostuin jälleen tekemään blogitallin viikkohaasteen ja tällä kertaa haasteena onkin kertoa minkälaisen hevosen haluaisi ja tehdä leikkimielinen ostosilmoitus. Minä mietin pitkään että voinko minä edes tehdä tätä haastetta koska minulla ei ihan realistisesti ajateltuna ole mitään mahdollisuutta pitää omaa hevosta vielä mutta kyllä minä vielä joku päivä sellaisen aion hankkia ..mutta en siis todellakaan ole vielä hankkimassa omaa hevosta joten tämä postaus kertoo periaatteessa vain ylipäätään minkälaisista hevosista pidän.

Haluaisinko sitten oriin, tamman vai ruunan? sellainen sananlasku on olemassa kun" ruunaa käsketään, orilta pyydetään ja tammalle lähetetään kirjallinen hakemus kolmena kappaleena" mikä kyllä ainakin tuntemieni hevosten kohdalla pitää paikkansa, mutta minä valitsisin näistä kolmesta silti tamman. Ensinäkin ihan vain sen takia että olen eniten tekemisissä tammojen kanssa eikä minua todellakaan häiritse niiden itsepäisyys koska olen vähintään yhtä  itsepäinen itse.. Bambinkin kanssa tulee pidettyä näitä "diplomaattisia keskusteluja" aika useasti ja sille on todellakin näytettävä että kuka määrää ja ketä mutta Bambi oppii nopeasti sekä hyvässä että pahassa ja ei tuollaiselle ihanan positiiviselle "höppänälle" silti kovin useasti tule kunnolla suututtua mutta kyllä minä sille joskus hermostun jos se esim. karkaa karsinasta pitää muuten samalla kehaista että Bambi on parantanut tapansa karsinasta karkailun suhteen eikä se nykyään mielestäni kovin useasti karkaa.

Minkä rotuisen hevosen sitten haluaisin? Suomenpien hevosiin olen tietysti Bambin, Taran ja Mirellan myötä tykästynyt mutta kyllä norjanvuonon hevoset vain ovat niin ihania ja olen kova vuonisfani .
Minä kun en ole mikään erityisen pitkä pystyn oikein hyvin ratsastamaan vähän pienemmilläkin hevosilla ja sellainen 140-150 cm säkäkorkeudeltaan oleva hevonen sopii minulle kokonsa puolesta oikein hyvin.
kyllä minun istuntani kesästä on tainnut parantua jonkun verran..
 
Minkälaisen ratsun sitten haluaisin? minulla ei olisi niin väliä vaikka hevosella ei olisi mitenkään erityisen hyvää hyppy kapasiteettiä koska en minä itsekään ole mikään esteratsastaja..
Sileällä olisi ihan kiva pystyä ratsastamaan ihan käyntiä, ravia ja laukkaa
Olisi myös koulupuolella kiva mennä voltteja, ympyröitä, pohkeenväistöjä molempiin suuntiin ja pysähdyksiä ravista ja pysähdyksestä raviin.
 
Minä en itse haluaisi erityisesti kisata, en tietenkään tarkoita sillä etten haluaisi kehittyä ratsastajana mutta minulle hevoset ovat tärkeämpiä ystävinä kun ratsuina.
 
Lyhyesti sanottuna haluaisin ihan tavallisen aika pienikokoisen hevosen joka olisi ihan peruskoulutettu ja suhteellisen hyväluonteinen monikäyttöhevosen.
Täytyy kyllä vielä sanoa että kyllä Bambi tulee ensimmäisenä mieleen jos ajattelen unelmahevostani vaikka en sitä haluaisikaan omakseni koska sillä on hyvä olla siellä missä se nyt asuu.
 
Jos haluaisin oman hevosen niin ostoilmoitus näyttäisi suurin piirtein tältä.
Hevosen ostoilmoitus
Etsinnässä 6-10 vuotias pienikokoinen peruskoulutettu tamma joka olisi koulutasoltaan A. Estetasolla ei ole niin väliä mutta olisi kiva jos pystyisi hyppäämään ainakin 50cm kilpaileminen ole suunnitelmissa .Luonteeltaan hevonen saisi olla rauhallinen ja kiltti mutta kyllä sillä hiukan luonnettakin saa olla. Mieluiten kuvien kera.
 

4 kommenttia:

  1. Monta hyvää oivallusta taas kerran Lilli!

    VastaaPoista
  2. ompas sulla kiva blogi:) liityin lukijaksi;) tässä linkki mun blogiin: http://anniylimaki.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! sinullakin on tosi kiva blogi,liityin myös lukijaksi

      Poista

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!