sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Näin minä muokkaan instagram kuvani!

Niin kuin monet teistä jo tietävätkin olen kova valokuvaamaan, ja pidän kuvaamisesta. Sen takia Instagram onkin yksi lempisovelluksistani. Olen aikoja sitten tehnyt miten minä muokkaan kuvani postauksen, mutta siinä en maininnut Instagramia oikeastaan laisinkaan. Syy siihen on se että minulla oli tuolloin puhelimenani Samsung Galaxy s3mini, jossa ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi muistia kuvanmuokkaus sovelluksiin. Nyt kun minulla on uusi puhelin olen myös muokannut Instagram kuviani ihan erillä lailla, ja sen takia ajattelinkin tehdä tämän postauksen. Instagram tilini löytää kuitenkin edelleen  nimellä @lilibam_.


Minä muokkaan kuviani aika vaihtelevasti, eikä minulla ole mitään tiettyä kaavaa, jolla saisi kuvan kuin kuvan näyttämään mahtavalta Puhelimessani minulla on kuitenkin nämä kuvassa näkyvät sovellukset valokuvien muokkaamista varten.

1. VSCO-cam
VSCO- camia käytän eniten kuvien muokkaamiseen. Useimmiten käytän M5 filtteriä, ja lisään tai vähennän kontrastia ja valoa. VSCO cam on tosi hyvä ja monipuolinen sovellus. Ehdottomasti oma lempisovellukseni valokuvaukseen liittyen.
2.Pix Art
Pix Artia käytän lähinnä saadakseni kuvista neliönmuotoisia, jos ne ovat vaaka tai pystysuoria. Instagram hyväksyy nykyään muutkin kuin neliönmuotoiset kuvat, mutta profiilissa ne rajautuvat useasti huonosti, joten itse muokkaan ne edelleen neliönmuotoisiksi. Pix Artissa on myös ihan kivoja filttereitä, mutta käytän kuitenkin VSCO camia enemmän.
tällä lailla kuvan saa neliönmuotoiseksi Pix artilla
3. Aviary
Aviaryssä on myös kivoja filtterejä, joita minä käytän jos en jostain syystä saa jotain kuvaa muokattua kivannäköiseksi VSCO camilla.
4.Photo collage
Photo collagella ei oikeastaan voi tehdä mitään muuta kuin kuvakollaaseja, ja melkein kaikki kollaasit jotka teen blogiin tai Instagramiin olen tehnyt kyseisellä sovelluksella.

5. Squareready
Squarereadyllä saa tehtyä vaaka tai pystysuorista kuvista neliönmuotoisia, ja kuviin saa tehtyä monia erilaisia reunoja.
Näin minä siis muokkaan Instagram kuvani, toivottavasti teille oli hyötyä tästä postauksesta. Niin kuin varmasti huomaatte blogissa on uusi ulkoasu. Ensimmäistä kertaa olen oikeasta "saanut" näpytellä koodeja tätä ulkoasua varten, ja täytyy kyllä sanoa että en ihan heti ala koodaamaan blogia uudestaan, sen verran työlästä hommaa tuo on.

Mitä olette mieltä tästä uudesta ulkoasusta?
Onko teillä Instagram tiliä? jos on niin  muokkaatteko te kuvianne saman tyylisesti kuin minä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!