sunnuntai 25. syyskuuta 2016

Pallojumppaa tallilla ja urheilua

Moikka taas! Nyt melkein nolottaa, kun joudun tunnustamaan että nämä kuvat on otettu yli kuukausi sitten. Tämän postauksen idea on muhinut mielessäni aina välillä jo pidemmän ajan, mutta vasta nyt innostuin vihdoinkin tekemään tämän postauksen.

Viime keväänä olin kovinkin innostunut urheilusta, ja venyttelin melkein joka kerta ennen ratsastusta. Nykyään minun aikatauluni ovat kuitenkin ainakin perjantaina niin tiukat, etten millään ehtisi venytellä. Lenkkeilyn olen kuitenkin taas innostunut aloittamaan, nyt kun flunssasta on selvitty, eikä selkäkään ole vaivannut enää pitkään aikaan. Ei minun selkäni ole tavallisesti oikeastaan ikinä ollut yhtään jäykkä tai kipeä, mutta kesällä tipuin tosiaan keinusta, jonka seurauksena se vihoitteli jonkun aikaa.
Itse tykkään käyttää SWORKIT- nimistä sovellusta venytellessäni vaikka ratsastusta varten. Kuulostaa tyhmältä käyttää puhelinta venyttelemistä varten, mutta sillä tavalla liikkeitä tulee ainakin tehtyä tarpeeksi kauan. Myös Sports trackeria on kiva käyttää lenkillä käydessä,ja siitä saa kivasti katsottua miten lujaa ja kauan tuli juostua/käveltyä.

Tuon venyttelyn suhteen saisin tosiaan vielä skarpata, niin kuin sanoin. Kuukausi(!) sitten meillä oli kuitenkin ihan erityinen kuvaussessio tallilla liittyen juurikin venyttelyyn ennen ratsastusta. Annikan blogissa on tosiaan ollut nämä kuvat esillä jo jonkin aikaa, ja siellä lukee myös enemmän näistä liikkeistä teoriassa.  Tämä venyttely tosiaan tuntui avaavan melkeinpä kaikki kehon lihasjumit, ja tämän jälkeen oli jotenkin tosi kevyt olo.

1. Hartioden avaaminen/rentouttaminen


Niin kuin kuvista näkee niin me venyttelimme ensin seisten, ja sen jälkeen pallolla istuen. Tähän ei kuitenkaan välttämättä tarvita muuta kuin keppi. Itse olen aina ajatellut että minulla on hartiat koululaukun takia jumissa, ja minä oikein yllätyin siitä että ne eivät lopuksi olleet kovinkaan pahasti jumissa. Me muuten näytämme kypärät päässä aika hullunkurisilta näissä kuvissa Carolinan kanssa, mutta turvallisuus tosiaan aina ensimmäisenä;)Mistä sitä ikinä tietää mitä venyttelytuokion aikana voi tapahtua.

2.  Kylkien avaaminen

Kyljet ovat ainakin minulla ehkä jäykin paikka koko kehossa. Minun pitäisi kyllä venytellä juuri tuolla tavalla ihan joka päivä, tekisi kyllä tosi hyvää. Tämänkin me teimme sekä seisten että istuen pallolla.
ps. Huomatkaa minun ilmeeni, minä otin kameralle hymyilemisen vakavasti;) hymy on kyllä niin keinotekoinen kun vain olla ja voi.

                                                  3. Niskan venytteleminen





4. jalkojen venytys



Tämä kuva ei ole otettu tallilta, vain tämän päivän lenkin aikana.

Jalat ovat useasti ainakin minulla hieman jumissa, kun jalkalihaksia tulee kuitenkin luonnollisesti käytettyä eniten. Itse olen sitä paitsi aika lyhyt, joten useasti jalkani eivät ylety maahan kun istun tuolilla, ja juuri se asento saa jalkalihakset usein jumiin. Myös ratsastuksen kannalta on hyvä venytellä jalkoja, niin ettei tule puristettua hevosta liikaa jaloilla sen takia että jännittää niitä.
ps. pahoittelen viimeisen kuvan laatua.

tähän loppuun vielä tällainen loppukevennys.

Mitä te olitte mieltä tästä postauksesta? poikkesiko tämä liikaa blogin aiheesta, vai haluaisitteko te lisää tämäntapaisia postauksia?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!