keskiviikko 28. syyskuuta 2016

Viikko ratsastuksen parissa

Heippa taas!Viikko sitten maanantaina oli taas ratsastustunnin aika, ja minä sain vaihtelun vuoksi Mirellan ratsukseni. Mirella oli lyhyesti sanottuna aivan superhyvä ratsastaa. Se oli rauhallinen ja keskittyi hommaansa tosi hyvin. Myös ratsastaja oli ehtinyt perjantain jälkeen tottua Mirellaan sen verran että osasi toimia siellä selässä jopa aika järkevästi ja rauhallisesti. Meillä meni tosiaan sen verran hyvin että päästiin ravaamaankin. Tässä vaiheessa minä meinasin menettää itsekontrollini ensimmäistä kertaa. Totesin kuitenkin mielessäni etten minä voi nyt alkaa hermoilemaan kun minä istun nuoren hevosen selässä, ja sain hermoni kuriin aika nopeasti. Tämän ensimmäisen kerran jälkeen ravikin alkoi sujua. Tärkein asia tässä oli se ettei Mirellaa saa alkaa himmaamaan muuta kuin ihan ääritilanteessa, tai jos halua tarkoituksellisesti pysähtyä. Siitä Annika muistuttikin minua useaan otteeseen erityisesti ravissa. Omiin huonoihin tapoihini kuuluu nimittäin välillä se että pyydän ravia, ja sen jälkeen alan himmaamaan hevosta huomaamattani. Tämän takia Mirellan ratsastaminen tekeekin minulle hyvää: nuoren hevosen selässä sitä tulee skarpattua tuollaisten asioiden suhteen ihan huomaamattaan.Jos Mirella kuitenkin pysähtyi tai hidasteli, niin minun kuului tietenkin pyytää sitä eteenpäin heti. Erityisen tärkeätä tämä oli käynnissä kun teimme ympyröitä, ja se olikin oikeastaan ainut tilanne jossa Mirella meinasi hidastella jostain syystä. Tässä sain hyvin treenattua reaktionopeuttani. Mirella on myös herkkä pohkeelle, ihan niin kuin nuoret hevoset tapaavatkin olla, joten sitä ei tarvinnut kahta kertaa pyytää eteenpäin. Pari kertaa taisin pyytää sitä keskellä ympyrää eteenpäin, mutta muuten se liikkuikin tosi hyvin ihan itsestään. Olin siis tosi tyytyväinen viime maanantain tuntiin kokonaisuudessaan.

Perjantaina minä pääsin sitten taas tutun ja turvallisen Bambin selkään. Täytyy kyllä sanoa että Bambin selkä tuntui kyllä tauon jälkeen tosi tutulta, ja tunsin kyllä olevani enemmän kotonani siellä, vaikka hevosen selkä yleensäkin on melkeinpä maailman paras paikka olla. Meillä meni Bambin kanssa perjantaina ihan hyvin, ja vanha suoruusongelmamme pysyi hyvin kurissa. Bambikin oli todella hyvä ratsastaa, ja se oli tosi hyvällä tuulella. Itsekin olin aika rento ja melkeinpä väsynyt  pitkän viikon jälkeen, johon kuului mm. teatteri- ilta ja Helsingin reissu. Lähdimme siis Helsinkiin heti aamusta ja tulimme takaisin vasta kahdeksalta illalla, ja sitä paitsi sitä edeltäväilta oli vierähtänyt aika pitkälle teatterissa.


Ei siis ihme ettei ylimääräistä energiaa oikein riittänyt. Minä olen onneksi tosi harvoin niin väsynyt että se haittaisi ratsastusta, joten minulla tuo ilmeni lähinnä rentoutena, ja siinä etten jaksanut touhuta käsillä mitään turhaa. Emme oikeastaan tehneet mitään kovin erikoista, teimme paljon koko rataa leikkaa uria ja ravasimme jonkun verran. Koko rataa leikkaat ja kulmat menivät kuitenkin yllättävän hyvin. Tavallisesti tuo suoruusongelma tulee siinä esiin, ja me päädymme keskelle kenttää, mutta nyt niin ei käynyt. Olin siis oikein tyytyväinen tämän tunnin jälkeen.

Tänä maanantaina suoruusongelma teki kuitenkin hiukan paluuta, muttei pahasti. Tuohon ongelmaan pätee kyllä niin tuo vanha sanonta kaikki tai ei mitään. Jos tunnin alussa ei ole ongelmia, niin ei niitä tulekaan. Jos sen taas alkaa, niin se sitten alkaakin, ja sitä on enää siinä vaiheessa vaikea estää. Ei meillä kuitenkaan mitenkään huonosti mennyt, ei vain ihan niin hyvin kuin esim. perjantaina.

Kaikki tämän postauksen kuvat on otettu maanantaina, kun minä innostuin kuvaamaan hevosia tarhassakin. Ratsastuskuvat on tietenkin tavalliseen tapaan ottanut äitini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!