tiistai 13. lokakuuta 2015

Long time no see!

Heippa taas! jälleen kerran on päässyt vierähtämään ikuisuus siitä kun olen tänne viimeksi mitään kirjoittanut.Ei  vaan yksinkertaisesti ole ollut mitään kirjoitettavaa eikä oikeastaan mitään kuva tai videomateriaaliakaan. Treeneistä on kuitenkin nyt paljon kirjoteltavaa, ja ollaan nyt edistytty tosi kivasti. Ollaan ratsastettu Annikan kanssa nyt yhdessä samaan aikaan kaksi kertaa ja kummallakin kerralla ollaan puolessavälissä tuntia vaihdettu hevosia , tai no oikeastaan silloin kun olemme molemmat olleet tyytyväisiä. Kummankin hevosen kanssa on mennyt oikein kivasti, vaikka toki olen enemmän tottunut Bambiin ja olen edelleen enemmän "kotonani "sen selässä.

Viikko sitten maanantaina menimme sellaista tehtävää että menimme ensin kahdeksikkoa käynnissä ja sen jälkeen lähdimme työstämään kolmikaarista kiemurauraa. Ensimmäisellä kerralla aloitimme uudestaan koska minulla tuli Taran kanssa pieneksi hetkeksi pieni suoruusongelma , mutta tuo oli kuitenkin todella vähäistä verrattuna siihen mitä se kesällä oli... toinen kerta meni sitten oikein hyvin , jos ajattelee että se oli ensimmäinen kerta kun sain sen kokonaan tehtyä. Kun katson tuota ratsastusta videolta niin olisihan ne käännökset saaneet olla pyöreämmät ja siinä kohtaa jossa Tara ensimmäisellä kerralla kääntyi minä jäin nalkuttamaan pohkeella(tai ainakin omasta mielestäni se vaikutti siltä videolla) mutta muuten se oli ensimmäiseksi kerraksi ihan kelvollinen suoritus, ja olin oikein tyytyväinen.ravasin pari kierrosta lopuksi ja sen jälkeen vaihdoimme ratsuja kun olimme tyytyväisiä. Bambin kanssa meillä meni kolmikaarinen kiemuraura ja kahdeksikot hyvin(Bambin nyt voisi vetää vaikka umpisolmuun;) ja ravikin meni lopuksi oikein hyvin, mitä nyt kuskilla oli edelleenkin hiukan ongelmia istua tukevasti satulassa.
' Olen vaan yksinkertaisesti sen verran sen verran pienikokoinen että minun on vaikea joustaa lonkista ja pysyä tukevasti satulassa niin suuressa liikkeessä, kun ne käyttävät lihaksiaan ja ravaavat kunnolla.

 Perjantaina Annikan valmentaja kävi Mirellaa kouluttamassa ja kävi samalla sekä Mirellan että Bambin selässä. Ihan käyntiä Mirellan kanssa vaan mentiin ja Bambin ratsastuksesta en ehtinyt nähdä melkein ollenkaan koska juoksutin Taraa ja ratsastin sillä liinassa. Tällä kertaa en ravannut ilman käsiä vaan keskityin siihen että pysyisin tukevasti enkä pomppisi ollenkaan Taran pomppivassa ja suuressa ravissa. Treeni meni oikein hyvin ja pystyin hyvin istumaan kauniisti alas kun oikein keskityin.

Eilen kävin taas ratsastamassa kummallakin hevosella Annikan kanssa. Minä aloitin Taran kanssa, mutta Tara oli todella tahmea enkä meinannut saada sitä ravaamaan. Lopuksi sain sen vasempaan oikeaan kierrokseen ravaamaan, mutta kun vaihdoimme suuntaa minun oli pakko todeta että nyt loppui ässät hihasta,  hetken aikaa yritettyäni vaihdoimme ratsuja ja Annika hyppäsi kyytiin ja nosti ravin, joskin hänkin sai antaa tavanomaista päättäväisemmin pohjetta ja pyytää sitä eteen, ainakin omaan silmääni. Minä sitten jatkoin Bambin kanssa ja homma toimi todella hyvin, osittain senkin takia että Annika oli ennen minua ratsastanut sillä. Ravasin Bambilla monta kierrosta ja sain hevosesta ja tahdista hyvän otteen. Lopuksi siirsin käyntiin ja asetin Bambia aika reippaasti vasemmalle, koska se tuppaa ravissa kovin helposti olla vino oikealla päin. Kävelin monta kierrosta ja sen jälkeen oli hyvä lopettaa kun molemmille ja hyvä fiilis. Tallissa sitten vaan loimitin Bambin ja harjasin sen ja pistin varusteet paikoilleen ja sen jälkeen olikin aika mennä kotia päin. Täytyy kyllä sanoa että tuo muutos kummankin hevosen ravissa on kyllä todella suuri, nyt ne kumpikin ravaavat kunnolla eteen eivätkä epäröi edetä:)mikä tietysti on seurausta siitä että olen saanut tuntuman vakaammaksi ja muutenkin parantanut istuntaani:) kyllä ne liinatreenit vaan tekevät ihmeitä;)
Ja sitten asiasta toiseen. Lauantaina latasin puhelimeeni Snapchatin, ja tuo sovellus on kyllä kivaa vaihtelua näihin "virallisiin"Instagramiin ja blogiin. Minulle voi kuka tahansa lähettää Snäppiä,ja minun My Storyäni voi myös katsoa:) minut löytää Snapchatissa nimellä"Lilibam";)

 

2 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus! Hyvä että sujuu, itsekin syyllistyn siihen, että olen kotonani enemmän toisten kuin toisten hevosten kanssa. Joskus sitä tottuu niin hidasta vauhtia, esim. Tomppaa oon nyt ratsastanut yli puoli vuotta, enkä ole vieläkään ihan kunnolla kotonani sen selässä tai osaa ratsastaa sitä ihan niin kuin pitäisi, hah! Näin se menee. :D Teidän kuulumisia on aina niin ihana lukea. Tykkään tosi paljon sun postauksista, tämä on tosi hyvä esimerkki blogista joka ei todellakaan tarvitse viittäsataa lukijaa ollakseen kiinnostava. Jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä olen kyllä tuntenut Taran koko sen ajan kun olen hevosista innostunut,ensin mä olin Tara fani ihan henkeen ja vereen ja ratsastin sillä joka kerta,mutta nyt viimeiset pari vuotta olen ratsastanut melkein vaan Bambilla;) kyllä siinä sitten väkisinkin on käynyt niin että Bambi on käynyt tutummaksi:) Ja tuo on kyllä totta että on olemassa monia blogeja jotka ovat tosi kivoja vaikkei niitä lukijoita olisikaan niin paljon:)

      Poista

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!