perjantai 23. lokakuuta 2015

Musta on tullut urheiluhullu..vai onko?

Heippa taas! olen varmaan ohimennen maininnut  jossain postauksessa siitä että olen viime aikoina innostunut lenkkeilemään( varmaan joskus elokuussa ennen suomenhevosten kunkkuja olen jotain tällaista kirjoittanut;) Nyt ajattelin kuitenkin kirjoittaa hiukan enemmän tästä aiheesta. Minä olen melkeinpä koko ala-asteen ollut juurikin se tyyppi joka ei yhtään tykkää jumppatunneista eikä muutenkaan oikein välitä liikunnasta. Minä aloin tykkäämään enemmän jumppatunneista oikeastaan vasta kuutosluokalla, mutta vasta nyt yläasteella olen oikeasti innostunut urheilemaan. En edelleenkään ole mikään jalkapallon, käsipallon tai minkään muunkaan pallopelin ylin ystävä , mutta olen innostunut lenkkeilemään ja juoksemaan.

 Ratsastus on tähänkin todella hyvä innostaja, koska säännöllinen liikunta ja erityisesti venytykset parantavat istuntaa paljon. Minä en ole yhtään sellainen ihminen että tykkäisin käydä salilla tai työntää kuulaa yms. vaan tykkään juurikin urheilla ulkona.  Mulla on kouluviikkoina niin paljon tekemistä, läksyjä, ratsastus kokeeseen lukua yms. että en ehdi lenkille vaan pidän peruskuntoa yllä kävelemällä  edestakaisin sen jotain alle pari kilsaa mitä mulla on matkaa kouluun. Viikonloppuna käydään sitten melkein aina äidin kanssa lenkillä. Minä tapaan käydä noin tunnin pituisilla lenkeillä, ja uskaltaisin sanoa että juoksen tai hölkkään melkein puolet ajasta, tai jotain sinnepäin. Kävelyt tulee tehtyä jo kun kävelen meidän lähipuistoon, jossa sitten teen itse lenkin. Ensin minä tapaan hölkätä noin  puoli kilometriä,  sen jälkeen kävelen hetken ja alan juoksemaan. Meidän lenkkipolulla on paljon mäkiä mutta minä tapaan juosta ehkä yhden mäen ylös,  ja sen jälkeen  tapaan juosta sen kilsan mikä siinä jää suht suoraa polkua pari kertaa(riippuu päivästä, joskus juoksen vaan kerran sen kilsan)ja kävelen sitten mäet ylös. Joskus kun olen tuon kaksi kilsaa tuosta jaksanut juosta niin kävelen sitten kilsan tai pari lopuksi niin että syke tasaantuu. Aika yksipuoleiset nämä meidän lenkkipolut tavallaan ovat, kun ei kuitenkaan ole vielä kuntoa juosta mitään pitkiä matkoja. Meillä on koulussa kaksi kertaa vuodessa tuo 1,5 kilometrin kestävyysjuoksu, ja täytyy kyllä sanoa että se ottaa voimille vaikka juoksen tavallisestikin lenkillä tuon matkan, mutta se riippuu tietysti siitä että silloin se yritetään juosta ilman kävelypausseja. Mutta on tuo kyllä kiva juosta kun siitä huomaa hyvin edistyksen. Minultakin on mennyt nyt ajasta vuodessa pois yksi minuutti.
musiikin tahdissa on paljon mukavampaa juosta:)

No, takaisin siihen lenkkiin. Kun olemme kävelleet kotiin, teemme venytyksiä ja pientä lihastreeniä. Lopuksi haluan vielä näyttää pari esimerkkiä siitä miten minä tapaan venytellä ennen ratsastusta, mutta muistakaa että mä en todellakaan ole mikään asiantuntija;)
Lonkat
Lonkat ovat jostain syystä ainakin omasta mielestäni yksi mun istuntani huonommista kohdista käsien ja hartialinjan lisäksi, ja sen takia tapaan aina kun ehdin venyttää ja avata ne ennen ratsastusta.
 
Vatsalihakset
Vatsalihakset on kyllä ainakin mulle se osa vartaloa jota pitää vahvistaa, erityisesti ratsastusa ajatellen.. eipäs näiden tekemiseen mitään sen kummempaa syytä löydy;)varmaan kaikki tietää miten ihan perus vatsalihaksisia tehdään, joten en nyt laita siitä kuvia kun tuli sen verran epäedustavia;)
 
Tästä tuli nyt todella epätyypillinen postaus tälle blogille, mutta älkää huoliko, ei tästä blogista kyllä saa Fitness blogia tekemälläkään;)seuraavassa postauksessa on sitten varmasti ihan normaalia hevosjuttua...
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!