tiistai 18. elokuuta 2015

Back to business!

Heippa taas! siitä on jälleen kerran ikuisuus kun olen tänne viimeksi mitään kirjoittanut, pahoitteluni siitä. Nyt olisi sitten todellakin tarkoituksena ruveta tätä blogiakin hieman herättelemään henkiin kun tässä muutenkin arkirutiini palaa takaisin elämään.Viimeiset lomapäivät tuli vietettyä tallilla ja kaupungilla käyden ja tietenkin Aachenin EM koulukisoja  tietokoneelta katsoessa. 

Tänään minulla kuitenkin alkoi tosiaan koulu ja oli kyllä kiva mennä kahdeksannelle luokalle kun ei olla enää ihan nuorimpia talossa;) olen kyllä motivoitunut opiskelemaan taas kun on tullut koko kesän lomailtua tallilla, kotona ja veneellä ja olen kyllä huomannut kaipaavani astetta vaativampaa aivotyöskentelyä. Kouluviikkoina blogin kirjoittaminen  saattaa olla minulle suorastaan rentouttavaa aivojumppaa, kesälomalla se on vaativinta aivotoimintaa heti ratsastuksen jälkeen, joten eiköhän tässä olisi jo syytäkin alkaa käyttämään niitä aivoja koulussa vähän enemmän..;)minähän olen kyllä sellainen ikiliikkuja että vaikka olisin kipeänä(flunssassa yms..) niin minun on pakko tehdä jotain, vaikka lukea kirjaa tai kirjoittaa blogia mutta jotain on tehtävä ja toimettomuus on minulle hyvin vaikeata.
Eilen kävin kuitenkin ratsastamassa ja Aachenin EM kisoista innostuneena kuvittelin mielessäni tietenkin kuinka minä ratsastaisin kun Charlotte Dujardin ja Bambi allani huitoisi koipiaan kun Valegro konsanaan. Ikävä kyllä kohtasin pian karun totuuden: peilistä ei katsonutkaan Charlotte Ja Valegro vaan meidän tuttu team apina ja muuli, Nooraa siteeratakseni tai no oikeastaan team apina ja hevonen;).

Jossain vaiheessa alkoi taas se sama tuttu ongelma: nimittäin se suoruus! tämä ongelma on jatkunut meillä nyt tosi kauan ja sen korjaamiseen tarvitaan aikaa. Minä olen vaan niin monta kertaa korjannut sitä suoruutta että en ikein uskalla luottaa siihen että Bambi kulkee suorassa ilman että minä korjaan sitä mitenkään. Asetan useasti painoni sille puolelle minne hevosen haluan koska en vaan luota siihen että se menisi muuten suoraan, vaikka oikeasti se kyllä menisi suoraan kunhan minä sähläisin vähemmän ja istuisin suorassa. Myös käden kanssa minun täytyy olla tarkkana että ne kyynärpäät pysyvät kun kiinniliimatut kyljissä, ihan niin kuin minulla olisi kainalossa jotain tosi tärkeätä joka ei mistään hinnasta saa tippua. Tähän sopii siis sanonta less is more peremmin kun hyvin.
Bambi oli aika uneliaalla päällä ja minä sorruin useasti yliratsastamaan eli minä liikuin satulassa enemmän kun hevonen itse, ja se näytti varmaan aika huvittavalta..no, tämä ongelma saatiin nopeasti korjattua ja Bambikin alkoi liikkua paremmin eteen. Tähänkin sopii sanonta less is more paremmin kun hyvin. Vaikka minä kuinka yrittäisin niin en minä saa sitä hevosta liikkumaan liikkumalla sen puolesta;)Lopuksi meni kuitenkin oikein mukavasti ja saatiin ihan kivoja suoria pätkiä aikaiseksi.
nuo minun ilmeeni eivät menneet oikein minun tarkasta tarkistuksestani läpi , joten päätin sensuroida ne..
Lopuksi Annika ratsasti vielä Bambin suoraksi kaikissa askellajeissa vaikka minä sen aika hyvin suoraksi olinkin saanut koska se tuppasi kulkemaan pää hiukan vinossa melkeinpä koko ajan ja Annikakin sanoi että hänkin sai tehdä töitä saadakseen sen suoraksi mutta hän sai sen kuitenkin suoraksi nopeasti. Siinä sitten juteltiin ja todettiinkin että minun kohdallani tärkein asia pitää mielessä on juurikin tuo less is more.

Perjantaina sitten  luultavasti lähdetään tallille uudestaan, vielä ei ole varmaa millä kokoonpänolla mutta jos ei Carolina pääse tulemaan niin mitä luultavammin ainakin minä ja Annika olemme silloin tallilla. Varmasti sitten sen kerran heppailuista seuraavaksi juttua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!