perjantai 8. toukokuuta 2015

Miten tämä blogi pyörii?


Hei!nyt ajattelin kertoa vähän siitä miten minä tätä blogia pyöritän. Ihan aluksi tarvitaan idea. Jo pelkkään blogin perustamiseen tarvitaan ideoita siitä mistä blogi kertoo ja mikä sopisi blogin nimeksi puhumattakaan siitä että sinne blogiin pitäisi tuottaa viikottain sisältöä. Mutta silti ei saisi yrittää liikaa keksiä ideoita koska väkisin väännetty postaus ei useimmiten ole laadukas. Kaikki aloittavat blogin varmasti enemmän tai vähemmän kokeilu tyylisesti.

Itse kirjoitan postausta vaan jos minulla on hyvä aihe tai kuvia tallilta. Joskus koulukiireiden takia en ehdi juuri silloin kun ideat putkahtavat päähän niitä kirjoittamaan postaukseksi mutta tapaan kirjoittaa ylös ideani muistilapulle jotta muistaisin mikä ideani oli. Esimerkiksi tämän postauksen idean olen saanut jo pari päivää sitten ja kirjoitankin tätä postausta muistilappu tukenani. Ideat putkahtavat mieleeni usein juuri ennen kun nukahdan illalla tai aamulla kun olen herännyt ja silloin saatan ihan hyvin kirjoittaa vaikka koko postauksen koska minun aivoni toimivat aamulla oikeastaan parhaiten. Joskus idean taas antaa joku toinen ihminen ja sitä ideaa rupeaa miettimään ja toteaa sen oikein käyttökelpoiseksi.
Tällaisia lappuja minun kirjoituspöydältä löytyy, voitte vaan kuvitella miltä minun kirjoituspöytäni näyttää kun siellä on tietokone,piuhoja, lappuja ja kirjoja vaikka kuinka..

Totta kai kaikilla vaihtelee inspiraatio ja joskus haluaisin kovasti  kirjoittaa postausta mutta pääni on ihan tyhjä ideoista. Tällaisissa tilanteissa tapaan selailla blogeja ja nettiä ja katsoa jos löytäisin jonkun toteutuskelpoisen idean jonka tekisin blogissani omalla tavallani. En halua myöskään kirjoittaa sellaista postausta joka on täysi kopio jostain muusta postauksesta.

Kun on kysymys ihan tavallisesta postauksesta jossa kerron tallikäynnistä ensimmäinen juttu mitä mietin on kuvat. Jos ei ole hyviä kuvia niin arvaisin että aika harva jaksaa lukea postauksen ja kuvattomat postaukset ovat omastakin mielestäni hiukan tylsiä. Kaikkia asioita mitä tallilla tapahtuu ei myöskään tarvitse kirjoittaa blogiin tai ylipäätänsä nettiin enkä itse halua kertoa ihan kaikkea mitä tallilla tapahtuu ja joskus harvoin Annikakin saattaa sanoa että ei  halua että jotkut kuvat tai tapahtumat päättyvät blogiin ja kaikkien luettavaksi ja silloin kunnioitan hänen tahtoaan mutta erittäin harvoin sellaista tapahtuu ettei jotain saisi julkaista. Esimerkiksi eilen kävin tallilla mutta en saanut kun muutaman hassun kuvan joten en viitsinyt siitä väkertää postausta. Itse olen kuvissa tarkka istunnastani enkä halua julkaista sellaisia kuvia jossa istun huonosti vaikka sellaisia kuvia missä istun niin huonosti että en kehtaisi julkaista sitä ovat vähissä.  Jos kirjoitan ihan tavallista kuulumispostausta niin siihen voi mennä vaan puoli tuntia
Jotkut tämän blogin kuvista olen kuvannut itse mutta suurimman osan on kuvannut äitini tai Annika, mutta viihdyn minä ihan hyvin kameran takanakin ja kaikki kuvat jossa en itse esiinny ovat minun ottamiani.

99%postauksista haluan julkaista heti kirjoituksen jälkeen mutta joskus harvoin voin jättää postauksen luonnoksiin . Kirjoitan myös useasti postauksen heti sen jälkeen kun olen tullut tallilta jotta päällimmäiset fiilikset tallikeikasta ovat vielä hyvin muistissa. Jos minä olen sitä mieltä että uusin postaus on hiukan epäonnistunut haluan tietenkin mahdollisimman nopeasti kirjoittaa uuden paremman postauksen. Pyrin julkaisemaan ainakin yhden postauksen viikossa ja useimmiten kaksi tai kolme postausta mutta en ota aikataulusta mitään stressiä.

 Tsekkailen Bloggeria jonkun verran päivittäin ja vastaan kommentteihin niin nopeasti kun mahdollista mutta en tapaa älypuhelimellani kuin ehkä korkeintaan julkaista kommentin mutta silti älypuhelin helpottaa bloggaamista huomattavasti. Vastaan kommentteihin useasti ihan tietokoneellani jotta ei edes kommenteihin tulisi kauheasti kirjoitusvirheitä.
Itse tykkään vaihdella ulkoasua ja vaihdankin sitä aika useasti. Minun on aika vaikeata pitää samaa ulkoasua kauan koska kyllästyn siihen itse. Ulkoasun tekemiseen tarvitaan paljon aikaa ja jonkun lainen inspiraatio ja ulkoasun tekeminen on useimmiten aika työlästä. Myös videoiden kuvaaminen on aika työlästä mutta saatan joku kerta ihan vahingossa todeta tallikäynnin jälkeen että minulla on tarpeeksi kuvamateriaalia videopostauksen tekemisen. Tietysti myös videopostausten ja videoiden editoimiseen ja julkaisemiseen menee aikaa , minulla menee yleensä varmaan jotakin pari tuntia.

Jokaiselle bloggaajalle  kehittyy ajan myötä oma tapa pitää blogia pystyssä ja kaikki tekevät sen omalla tavallaan eikä mikään toinen tapa ole toista parempi tai huonompi. Minä olen blogannut aika vähän aikaa vielä toistaiseksi mutta minulla rupeaa jo olemaan oma tapa pyörittää blogia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!