lauantai 16. huhtikuuta 2016

TET- viikko

Viime postauksessa lupailin kirjoittaa enemmän TET- viikostani. Nyt minun työviikkoni on tosiaan ohi ja minulla oli sopivasti aikaa istahtaa koneelle, joten päätin kirjoittaa tämän postauksen  kun koko viikko on vielä selkeästi muistissa.

TET paikan hakeminen alkoi tosiaan minun tapauksessani jo noin kuukausi sitten. Ajatus työviikosta tuntui silloin kaukaiselta ja ehkä jopa hiukan stressaavalta, mutta tajusin kuitenkin että nyt on alettava ihan tosissaan tekemään jotain asian hyväksi. Monet hyvät ideat saavat alkunsa tallilla ja juuri sieltä sai myös idea TET paikasta lehden toimituksessa alkunsa. Puhuin siis Annikalle ongelmastani TET paikkaan liittyen ja Annika totesi että toimittajan työ voisi sopia minulle. Sen jälkeen saimmekin yhteistuumin päähämme että minun pitäisi hakea TET paikkaa erään lehden toimituksesta.

Lehden toimitusjohtajalle soittaminen ei todellakaan ollut minulle mikään helppo juttu, niin kuin ei varmasti kenellekään muullekaan  minun ikäiselleni. Minulla on aina tuollaisissa tilanteissa sellainen fiilis että häiritsen toista ihmistä hänen työssään, enkä pidä siitä yhtään. En kuitenkaan kutsuisi itseäni jänishousuksi, sillä pystyn kyllä psyykkaamaan itseni sellaiseen mielentilaan että pärjään tuollaisissa tilanteissa jollain lailla.
 
Keräsin siis kaiken rohkeuteni ja soitin lehden toimitusjohtajalle. Parin puhelun jälkeen sain kuin sainkin TET paikan ja olin siihen tosi tyytyväinen. Kävin vielä puheluiden jälkeen lehden toimituksessa tapaamassa lehden toimitusjohtajaa jotta hän voisi allekirjoittaa oman osansa TET sopimuksesta. Uskon että se oli ihan fiksu veto.

Maanantaina sain sitten kerätä rohkeuteni jälleen kerran kun TET viikkoni sitten alkoi. Jännitys haihtui kuitenkin nopeasti, sillä viihdyin tosi hyvin. Saimme jo maanantaina mennä toisen TET oppilaan kanssa kaupungille tekemään gallupia ja minulla oli ainakin tosi kivaa. Saimme myös olla mukana tekemässä paria haastattelua. Toinen  näistä haastatteluista oli erityisen hauska tehdä, sillä haastateltavana oli meidän vanha musiikinopettajamme;). Teimme myös juuri siitä haastattelusta artikkelin lehteen toimittajan avustuksella.

Saimme siis koko viikon ajan treenata artikkeleiden kirjoittamista, mutta vasta torstaina sain ihan todella toimia yksin. Minä olin siis mukana Lasten Parlamentin kokouksessa ja tein siitä artikkelin. Kokouksessa otettiin esille tärkeitä aiheita, kuten esimerkiksi vuoden 2016 uusi opetussuunnitelma ja kouluruoka.

Artikkelin teossa vaikeinta oli tittelien kääntäminen ruotsiksi. Olen täysin kaksikielinen, mutta sivistystoimialan toimialajohtaja alkaa jo olemaan liian vaikea titteli käännettäväsi;).Oli  hienoa olla mukana kokouksessa median edustajana, mutta olihan se aluksi aika jännittävääkin. Haastattelin myös vanhan ala asteeni edustajia ja jäin heidän kanssaan  juomaan mehua ja syömään pullaa samalla kun haastattelin heitä. En tosin tiedä oliko se täysin sopivaa..

Kokoukseen osallistumisen ohella oman kolumnin kirjoittaminen oli hauskinta mitä tein tämän viikon aikana. Ensin pähkäilin kolumnini aihetta pitkään. Hetken päästä tajusin kuitenkin että ehdottomasti paras aihe olisi  hevosharrastukseni, mikä muukaan?. Niinpä minä kirjoitin kolumnin hevosharrastuksestani ja olin lopputulokseen ihan tyytyväinen.
 
Minähän tunnetusti pidän valokuvaamisesta ja myös se että sain kuvata aika paljon tämän viikon aikana oli mieleeni. En tosin edelleenkään oikein osaa käyttää Nikonin kameroita, mutta hyviä kuvia niillä kyllä saa. Halusin ottaa mukaan oman tutun kamerani Lasten Parlamentin kokoukseen juurikin oman tottumattomuuteni vuoksi ja sitä paitsi olisin joutunut ottamaan toimituksen oman kameran mukaani kotiin.

Kaiken kaikkiaan minulla oli tosi kiinnostava ja hauska TET viikko. Tästä viikosta jäi hyvä fiilis ja uskon että toimittajan työ sopisi minulle hyvin. Olen jossain määrin kiinnostunut politiikasta ja olen luonteeltani aika utelias monien asioiden suhteen. Tuskinpa minulla sitä paitsi omaa blogia olisi ellen pitäisi kirjoittamisesta ja kuvaamisesta.

Hitsi että tästä postauksesta tuli jotenkin artikkelimainen, taitavat nuo kirjoitustavat vain juurtua päähän. No, toivottavasti se ei haitannut teitä lukijoita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!