keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Uutta kuvauskalustoa ja kuulumisia

Moikka! siitä on taas pitkä aika kun olen viimeksi päivittänyt blogia. Tuntuu ettei mitään kiinnostavaa ole tämän viikon aikana tapahtunut, mutta kaikennäköistä on kuitenkin tapahtunut. Täällä Etelässä on ollut aika surkeat kelit, joten ratsastelut ovat jääneet vähälle.Viikko sitten
 maanantaina oli kuitenkin vielä ihan kiva ilma, ja silloin sekä minä että Annika ratsastimme. Otimme Bambin opetushevoseksi ja treenasimme tasaista kuolaintuntumaa ja suoraan ratsastusta. Tämä oli yllättävän haasteellista jo käynnissä, mutta sain monta ahaa- elämystä.


Minun käteni ovat useimmiten ihan suhteellisen hyvässä paikassa, mutta kuolaintuntuma on kuitenkin useasti epätasainen. Suoraan ratsastaminen on myös minulle haasteellista ja useasti minulla menevät pasmat sekaisin silloin kun Bambi puskee lapa edellä keskelle kenttää.

Minä olen ihminen joka elehtii käsillään tosi paljon. En ole tullut ajatelleeksi asiaa sen enemmän, mutta kun oikein aloin miettimään niin tajusin että näin on. Minun on ihan oikeasti vaikeata istua viisi minuuttia tekemättä mitään käsilläni. En suoranaisesti elehdi tai räplää jotakin, mutta liikutan kuitenkin käsiäni. Tämä on kuitenkin ongelma ratsastuksen suhteen. Jos en osaa muutenkaan pitää käsiäni paikoillaan, niin miksi sitten osaisin tehdä niin hevosen selässä? En osaakaan. Lyhennän ohjia aina välillä vaikka pitäisinkin kädet muuten paikallaan. Suurin ongelma on kuitenkin se että minä  yritän suoristaa Bambia käsillä silloin kun se alkaa liikkumaan  lapa edellä vinossa, mikä tekee sen entistäkin vinommaksi. Lavathan siinä pitäisi saada kontrolliin, eikä se tapahdu käsillä, eikö niin?. Helppo ymmärtää teoriassa, mutta käytännössä se onkin vaikeampaa. No, niinhän se  mene että ongelmat täytyy ensin tunnistaa ja paikantaa, ja vasta sen jälkeen voi aloittaa niiden korjaamisen. Tunnista jäi kuitenkin hyvä fiilis, ja monia treenattavia asioita löytyi.
 
Kuvia ei ole viimeaikoina tullut kovinkaan usein napsittua tallilta, mutta muuten olen kyllä ulkoiluttanut kameraa. Sitä paitsi olen viimeaikoina taas hankkinut hiukan lisäystä kuvauskalustooni. Olen toisin sanoen taas törsännyt kameraan vaikkei minulla olisi varaa. No, tällä kertaa voin sentään sanoa tehneeni hyvät kaupat. Löysin nimittäin Canonin 55-250 mm objektiivin käytettynä netistä hyvään hintaan. Olisin saanut maksaa siitä uutena kaksi jollei kolme kertaa enemmän, joten en pystynyt vastustamaan kiusausta. Niinpä kyseinen objektiivi käytiin hakemassa viimeviikon torstaina. Täytyy kyllä sanoa että olen ollut siihen tyytyväinen. Tallilla tämä on  ollut mukana vasta pari kertaa, mutta ihan kivoja kuvia olen saanut otettua. Kaikki tämän postauksen hevoskuvat on otettu tällä uudella objektiivilla, ja omasta mielestäni ne onnistuivat aika hyvin.

2 kommenttia:

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!