keskiviikko 29. heinäkuuta 2015

Hyvän mielen blogihaaste!

Nimeä 5 asiaa, joista olet ollut kiitollinen tänään?

Siitä että pääsen tallille hevosten luo ja ratsastamaan
Siitä että on ollut kiva sää ja pääsin uimaan
Siitä että olen saanut tuntea Taran ja Bambin niin pitkään ja päässyt tutustumaan eritoteen Bambiin paremmin ja oppinut niiltä ihan hirveän paljon asioita!
Yhden anonyymin kommentista joka piristi päivääni heti aamusta. Kiitos tälle anonyymille.
Siitä että olen saanut viettää kivan kesäpäivän hyvässä seurassa!

Nimeä 5 asiaa jotka olet tehnyt jonkun muun eteen viimeisen kuukauden aikana?

Monista näistä on kulunut enemmän kun kuukausi, mutta muuten jäisi niin paljon pois!
Toukokuussa kun paras kaverini Carolina halusi tehdä oman blogin tulin hänen luokseen kylään ja autoin häntä blogin perustamisessa ja viivyin siellä monta tuntia, mutta meillä oli kivaa!

Kerran kun olimme luistelemassa koulusta näin kuinka yksi pieni tyttö kaatui kun hän luisteli ja minä jarrutin ja kyykistyin hänen tasolleen ja ojensin käteni hänelle niin että hän pääsi ylös, tyttö ei satuttanut itseään ja jatkoimme molemmat luistelua,tuli oikeasti tosi hyvä mieli tuosta! minulle oli aika suuri kynnys auttaa tuollaisessa tilanteessa koska en todellakaan ole oikein elementissäni kun luistelen, ja olen siinä suoraan sanottuna tosi huono.

Olen pariin otteeseen auttanut luokkakavereitani ennen historiankoetta koska historia on ehdottomasti minun vahvin aineeni koulussa.

Viime syksynä pari turistia tuli minua vastaan kun kävelin kotiinpäin koulupäivän jälkeen ja kysyivät minulta tietä yhteen paikkaan englanniksi ja neuvoin heidät oikeaan paikkaan.

Teen kotona  pieniä palveluksia esim. Vien roskat, petaan sängyt tai keitän kahvia.

Nimeä 5 asiaa, jotka joku muu on tehnyt sinun eteesi viimeisen kuukauden aikana?

Vanhempani ovat kuskanneet minua tallille ja hevostapahtumiin, ja tukevat harrastustani tietysti rahallisesti.

Paras ystäväni Carolina teki kovalla työllä ristipistotaulun jossa esiintyy erehdyttävästi Bambia muistuttava hevonen, ja kun minä täytin 14vuotta tammikuussa hän antoi kovalla työllä tekemänsä taulun minulle ja siellähän se on minun huoneeni seinällä kunniapaikalla:)

Äiti ja Annika ovat monta kertaa vaivautuneet kuvailemaan minun ratsastustani

Isä auttaa minua aina välillä teknisten ongelmien esim. pyörän renkaan pumppaamisessa yms. kanssa, kun hän on kaikessa sellaisessa hyvä.

Äiti imuroi huoneeni ja sen sellaista aina välillä kun olen liian laiskalla tuulella tehdäkseni sellaista itse.

Mainitse 5 asiaa, jotka saavutit viimeisen vuoden aikana?

Ratsastukseni on mennyt melko paljon eteenpäin.

Olen pärjännyt hyvin ensimmäisen vuoteni yläasteella ja saanut hyvän todistuksen.

Olen perustanut blogin (jos sitä nyt voi saavutukseksi laskea)

Tästä on jo kulunut yli vuosi mutta täytyy sanoa että minä olin aika ylpeä itsestäni sen jälkeen kun olin selättänyt ratsastuskammoni, koska se tosiaan oli pahimmillaan sitä että pakotin itseni ratsastamaan vaikka minua jännitti ihan hirveästi koska tiesin kuitenkin sisimmissäni että löytäisin taas ratsastuksen ilon ja vaikka tuo itsensä pakottaminen kuulostaa pahalta niin uskokaa pois, se tunne kun ei enää jännittänyt ja ratsastuksesta tuli taas tosi kivaa oli kaiken sen vaivan ja tuskan arvoista!

Muutin asenteeni liikuntatunteja kohtaan, ja homma alkoi sujua paremmin.

Mainitse kolme henkilöä, jotka ovat vaikuttaneet elämääsi eniten?
-Vanhempani
-Sukulaiset
- Annika ja Carolina, ja toki muutkin ystävät(mutta eritoteen Annika ja Carolina koska ilman heitä en olisi koskaan saanut aikaiseksi mennä tallille ja olisin menettänyt niin paljon) .
Tässä tuli nyt enemmän kun kolme ihmistä mutta näistä on vaikea valita ketään pois.

Kerro elämäsi viisi parasta hetkeä?

Apua miten vaikea kysymys! minä tulen iloiseksi niin pienistä asioista. Minä tulen iloiseksi aina kun pääsen tallille ja näen Bambin, Taran ja Mirellan. Minä saatan ilahtua ihan niinkin pienestä asiasta kun kivasta kommentista tai onnistuneesta kokeesta joten on hirveän vaikeata lähteä tarkemmin sanomaan elämäni 5 parasta hetkeä.


Mihin kirjaan tai elokuvaan palaat aina kun kaipaat piristystä?

Nummelan ponitalli ja Klara sarjat ovat minun lemppareitani ja luen niitä aina kun kaipaan piristystä ja muutenkin:)nauran välillä itsekseni ihan kippurassa erityisesti Nummelan ponitallille.. elokuvista onkin sitten hiukan haastavampi valita koska minun ehdoton lempileffani on Harry Potter elokuvat ja minä olenkin katsonut kaikki kahdeksan leffaa monta kertaa, mutta ne eivät varsinaisesti ole mitään piristysleffoja joten täytyy kai tähän sanoa että paras mielenpiristysleffa on Mamma Mia.

Mikä on ihaninta/kauneinta mitä sinulle on sanottu?

Blogin kautta olen saanut aika paljon ihania kommentteja jotka ovat lämmittäneet mieltä ja piristäneet päivääni, kiitos  siitä vielä kaikille jotka ovat kommentoineet!
Parhaimmalta kehut kuitenkin tuntuvat kun ne saa kasvotusten joltain itselle tärkeältä henkilöltä. Koulussa olen monesti saanut kuulla että yritän aina parhaani vaikka kyseinen aine ei olisikaan minulle se helpoin mahdollinen ja se on tietysti tuntunut kivalta. Olen myös monesti saanut kuulla olevani positiivinen ja periksi antamaton ihminen, joka on melkein aina hyvällä tuulella ja sekin tuntuu hyvältä kuulla.

Millainen olisi sinun mielikuviesi täydellinen päivä?

Minun unelmapäiväni olisi sellainen että kävisin yhdellä ratsastustunnilla ja olisin sen jälkeen 3 tuntia tallilla ja vaan oleskelisin heppojen kanssa ja paijailisin niitä ja ruokkisin ne. Sen jälkeen söisin hyvää ruokaa kotona ja kuuntelisin hyvää musiikkia ja lukisin hyvän heppakirjan ja päivittäisin ehkä blogin! ja aurinko paistaisi ja linnut laulaisivat! ei siihen paljon tarvita että päivä on täydellinen.

2 kommenttia:

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!