sunnuntai 18. joulukuuta 2016

Luukku 18: Näin postaus syntyy


Tässä luukussa minä ajattelin kertoa vähän enemmän siitä miten minä teen postauksen. Jokaisella bloggaajallahan on omat tapansa ja rutiininsa blogin suhteen, joten halusin nyt näyttää omani.
Jos potaukseen tulee kuvia, niin aloitan tietenkin viemällä ne koneelle, ja poistamalla ne kuvat jotka ovat niin epäonnistuneita etten tahdo niitä säästää. Sen jälkeen alkaa omasta mielestäni hauskin kohta,nimittäin kuvien muokkaaminen. Tällä kertaa me satsasimme hiukan enemmän näihin luciakuviin, joten ne oli kuvattu  RAW muodossa. Sen takia minä muokkasinkin ne Canonin omalla Digital Photo Professional kuvanmuokkausohjelmalla, jolla voi muokata vain RAW muodossa olevia kuvia. Tällä kertaa minä vain muokkasin vähän valoitusta, enkä sen enempää.
Näitä kuvia minä muokkasin muuten paljon enemmän kuin tavallisesti, ja juuri sen takia minä tarvitsen välillä enemmän kuin yhden muokkausohjelman. Minulla on koneellani oikeastaan juuri tuo Digital Photo Professional, Valokuvat, Canonin image browser, Gimp ja Adobe Photoshop Express. Kaikki näistä ovat ilmaisia, ja nuo Canonin omat ohjelmat ova tulleet ihan kamerani mukana. Gimpiä ja Image Browseria käytän oikeastaan noista kaikista vähiten, ja Valokuvat sovellusta ehkä eniten. Noita kaikkia en oikeastaan ikinä käytä yhtä kuvaa varten, vain esimerkiksi Gimp on vain bannerintekoa varten.

Nyt kuitenkin takaisin tämän yhden kuvan muokkaamiseen. Seuraavaksi toin saman kuvan Adobe Photoshop expressiin, ja korjasin punasilmäisyyden sekä rajasin kuvan. Useimmiten en muokkaa kuvia erityisen pitkään, mutta jos meillä on ollut jokin erityinen kuvaussessio niin siihen voi mennä jopa melkein pari tuntia ,erityisesti jos kuvat on otettu huonossa valossa ja niitä on monta.
Tällainen oli sitten lopputulos

Kuvien muokkaamisen jälkeen onkin sitten aika kirjoittaa itse postaus. Useimmiten minulla menee postauksen kirjoittamiseen ehkä vähän reilu tunti, mutta joskus se voi mennä ihan puolessakin tunnissa, jos kuvat ovat postauksessa pääosassa, mutta sitten kuvanmuokkaukseen menee enemmän aikaa. Useimmiten minulla menee postauksen tekoon kokonaisuudessaan kuvanmuokkaukset mukaan lukien ehkä pari tuntia, sillä harvoin postauksessa on sekä paljon tekstiä että paljon muokattavia kuvia. Tekstejen kirjoittaminen menee minulta välillä ehkä vähän liiaankin nopeasti, sillä olen useasti aika laiska oikolukemaan tekstejäni..
Postauksen kirjoittamiseen jälken tapaan julkaista sen Google+ palvelussa, ja joskus Facebookissa blogin sivuille. En kuitenkaan jaa läheskään kaikkia postauksia Facebookissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!