lauantai 10. joulukuuta 2016

Luukku 10: Jouulahjatoiveet


Tämän päivän luukkuun ajattelin tehdä listan asioista, jotka haluan joululahjaksi. Tämän lista on aika lyhyt ja ytimekäs, mutta pari asiaa tältä listalta ovat sen verran kalliita, etten oleta kaikkia näitä saavani. Monet tämän listan asioista ovat kuitenkin ihan kohtuuhintaisia, joten uskon kyllä saavani ainakin suurimman osan. Jotenkin minusta vain tuntuu että minun toivelistani hupenee joka vuosi. Pienenä minulla oli joka joulu hirvittävän pitkä lista tämän vuoden listaan verrattuna Sitä se ikä teettää;). No, hyvä puoli tässä on se että lyhyeltä listalta voi jopa toteutua kaikki toiveet..

Suurin toive listallani on ehdottomasti Canonin 50 mm/1.8 f objektiivi. Olen jo kauan toivonut objektiivia, jossa olisi tosi hyvä valovoima talvea ja syksyä varten, ja tämä olisi siihen tehtävään juuri sopiva. Lisäksihän tämä objektiivi olisi varmasti superhyvä muotokuvia varten.Ainut miinuspuoli on tuo kompaktizoomi, mutta onhan minulla sitten kaksi muutakin objektiivia.
Toinen valokuvaukseen liittyvä toive olisi Adobe Photoshop Lightroom kuvanmuokkausohjelma. Minulta jotenkin puuttuu vielä se täydellinen kuvanmuokkausohjelma, jossa ei olisi mitään puutteita, ja uskon että tämä olisi juuri sellainen.

Seuravana listallani onkin vähän vähemmän tärkeä juttu, nimittäin Lumenen Natural Coden mineraaliaurinkopuuteri ja poskipuna. Minä kyllä tarvitsisin tämän, sillä minä lainaan koko ajan äidin poskipunaa;)En kuitenkaan ole vielä raaskinut tätä ostaa. Voi tosin olla että minä vielä ostan tämän ennen joulua, kun näille muille toiveille tuli hiukan hintaa..

                                                 

Viimeisenä toiveenani on ulkoinen kiintolevy. Tämä on vähän sellainen asia jonka tarvitsisin, enkä ehkä suoranaisesti haluaisi. Minusta on viimeaikoina tuntunut siltä että minun tietokoneeni saattaa sanoa sopimuksensa irti minä hetkenä hyvänsä, ja minulla on sen verran paljon kuvia etten haluaisi että ne kaikki häviävät jonnekin bittiavaruuteen.

Mitä teidän toivelisaltanne löytyy tänä vuonna?

2 kommenttia:

  1. Ulkoisen kiintolevyn toivoja myös täällä! Molemmat koneet on ihan tukossa ja tupaten täynnä, mutta ei mitään kehtaisi poistakaan, kun muistot on niin tärkeitä. Saa nähdä, toteutuuko toive!
    Itse sain juuri viime vuonna pidemmän objektiivin kameraani, joten kamerajutuille ei tänä vuonna ole oikeastaan tarvetta! Vanhempien kukkaro varmasti kiittää :'D
    Kiva postaus! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos:)Tuttu ongelma tuo tallennustilan puute;).Itsekään en kyllä raaskisi poistaa kuvia sitten yhtään..

      Poista

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!