torstai 8. joulukuuta 2016

Luukku 8: Minun vahvuuteni ja heikkouteni ratsastajana


Nyt olisi taas hiukan analyyttisemmän postauksen vuoro. Tässä postauksessa ajattelin nimittäin analysoida itseäni ratsastajani hiukan tarkemmin. Ajattelin tehdä sen listamalla heikkouksiani ja vahvuuksiani.
                                                      Vahvuuteni

1.  Osaan olla aivan järjettömän itsepäinen. En anna periksi muuta kuin ihan pattitilanteessa, ja siitä on monta kertaa ollut ratsastuksessa hyötyä. Eniten itsepäisyydestä on hyötyä, silloin kun on jokin vaikea kausi päällä, ja täytyy vain jaksaa treenaamalla treenata sitä yhtä asiaa, joka ei toimi.

2.   Osaan tavallisesti kontrolloida ajatuksiani ja mieltäni aika hyvin. En jää usein vellomaan tiettyyn mielialaan, ja siitä on tosiaan hyötyä ratsastuksessa.


3. Pohjeavut ovat oikeastaan se asia, josta minä saan vähiten huomautuksia tunnilla. Pohkeeni ovat oikeastaan aina aika hyvässä asennossa, jos vähänkin ajattelen asiaa. Ainut asia jota minä saan pohkeiden suhteen ajatella vähän enemmän, on se että ne kantapäät oikeasti painuvat alaspäin.

4.  Käteni pysyvät nykyään aika hyvin paikallaan

5.Olen aika analyyttinen ihminen, ja ymmärrän useasti omat virheeni aika hyvin. Se että pystynkö minä sitten käytännössä korjaamaan niitä ongelmia onkin sitten eri asia..


                                                       Heikkouteni

1. Kädet ovat minun suurin ongelmani. Nykyään ne pysyvät aika hyvin paikoillaan, mutta en edelleenkän oikein osaa pitää niitä rentoina ja hiljaisina samaan aikaan. Yllättävissä tilanteissa takerrun edelleenkin ohjaksiin liikaa, vaikka senkin asian suhteen ollaan kehitytty paljon. Usein käteni ovat myös hiukan liian ylhäällä.

2. Reaktionopeuteni on toinen asia jota olen saanut treenata paljon. Useasti joudun keskelle kenttää juurikin sen takia etten ole osannut reagoida tarpeeksi hyvin ja nopeasti.

3. Suoruus on toinen asia johon saan kiinnittää huomiota. Nykyään se näkyy juurikin silloin kun Bambi valuu keskelle kenttää, ja silloin minä en tosiaan oikein hahmota mihin päin minä nojaan, vaikka sen tavallisessa tilanteessa hahmotankin.

4.  Käytän välillä raippaa hiukan liian vähän. Useasti olen jäänyt "jumputtamaan" pohkeilla, sen sijaan että napauttaisin kerran raipalle, ja se keskustelu olisi käytä loppuun. Tällä en sitten tosiaankaan tarkoita sitä että sillä raipalla pitäisi lyödä sitä hevosta.

5. Useasti annan tietyissä tilanteissa liian kovasti pohjetta, vaikka pohjeavut toimisivat muuten ihan hyvin. Kantapäni myös osoittavat ihan liian helposti ylöspäin.
Tässä kuvassa kaikki muu on suhteellisen hyvin, mutta kantapäät osoittavat edelleenkin ylöspäin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit piristävät aina päivää ja otan niitä vastaan mielelläni! :)muistathan kuitenkin noudattaa hyviä käytöstapoja täällä netin ihmeellisessä maailmassa, törkeät ja asiattomat viestit poistan.

♥lisää tietoa meistä löytyy blogin sivuluettelosta, siellä saattaa olla vastaus kysymykseesi :)
♥kommentinvalvonta on käytössä joten älä turhaan lähetä kommenttia kaksi kertaa:)
♥vastaan parhaani mukaan kaikkiin kommentteihin mutta jos haluat vastauksen kysymykseesi saat sen varmemmin jos kommentoit uusimpaan postaukseen
♥kiitos kommenteista ja kiinnostuksesta blogiani kohtaan!